HELSINGIN MALLI
Mukana Malmilla
Kaupunkityöpaja Ylä-Malmin torilla
Malmin peruskoulun 3–4-luokkalaiset tutkivat ja analysoivat Ylä-Malmin toria aistien, tuntemusten ja kokemusten kautta rastilta toiselle etenevässä työpajassa. Koululaiset myös ideoivat torin tulevaisuutta ketjuttamalla sanoja. Lue lisää
Yhteisötila Malmin kirkkoon
Seurakuntalaiset ideoivat yhteisötilaa sekä nuorille suunnatussa että kaikille avoimissa työpajassa. Mikä houkuttelisi käyttämään kirkon alakerrassa olevaa yhteisötilaa? Mikä saisi viihtymään tilassa? Mitä tilassa voisi tehdä? Miten tila nivoutuu osaksi kaupunkia? Lue lisää
Malmin peruskoulun tulevaisuus
Malmin peruskoulun 2-, 4-, 6- ja 9-luokkalaiset pohtivat koulunsa tulevaisuutta. Nuorimmat keskittyivät väreihin, materiaaleihin ja yksityiskohtiin. 4-luokkalaisten tutkimus- ja suunnittelukohteina olivat ulkotilat. 6-luokkalaiset keskittyivät sisätiloihin ja kaikkein vanhimmat tulevan koulun massoitteluun ja koulun lähiympäristöön. Lue lisää
Lukiolaisten kuvatyöpajat
Lukiolaisten kuvatyöpajoissa nostettiin Malmin keskustasta esiin huomioita ja kehityspaikkoja: Miten Malmin keskustaa pitäisi parantaa? Mikä toimii ja mikä ei? Mikä on kiinnostavaa Malmilla? Missä on potentiaalia?Mitkä paikat kaipaavat lukiolaisen näkökulmasta parannusta? Mihin kaupunkisuunnittelijoiden pitäisi tarttua Malmilla? Lue lisää
Valta kaupungissa -lavastustyöpaja
Malmilaiset nuoret pohtivat: Mitä on valta? Mitä on valta kaupungissa? Ajatukset vallasta siirtyivät lavasteeseen, josta tuli osa teatterityöpajan lavastusta.